Media literacy

UPDATE: Cursul ONAIR dupa 1 an

, 28 Iul 2011

În anul școlar 2010-2011, mai mult de 300 de elevi din 23 de școli din toată țara au urmat cursul OnAir. Pachetul educațional pus la dispoziție online pe site-ul ActiveWatch a stat la baza lecțiilor. În prezent, pregătim un material de prezentare a impactului, bazat pe comentariile și experiența elevilor și profesorilor implicați în curs. Am primit feedback de la jumătate dintre aceștia. Mai jos, puteți citi o selecție de impresii culese din jurnalul de bord al profesorilor.

Cursul a fost predat extracurricular și rămâne online pentru profesorii interesați să îl prezinte elevilor lor în următorul an școlar. Găsiți mai multe informații și materialul educațional AICI

  • Cele mai interesante activităţi de învăţare mi s-au părut cele de analiză a ştirilor senzaţionaliste, de deconstruire a stereotipurilor din ştiri, dar şi discuţiile despre etica jurnalistică şi interesul public. Mi s-au părut semnificative pentru că elevii învățau cum să se raporteze critic la realitatea înconjurătoare, în general, și la informațiile media, în special. (prof. Gogoașă Adelina, Limba și Literatura Română, Colegiul Național Unirea, Turnu Măgurele)
  • Cursul este bine structurat și organizat, cu informații bine explicate și ușor de implementat. (prof. Albu Roxana, Limba și Literatura Română, Colegiul Comercial Carol I, Constanța)
  • Elevii s-au dovedit mai deschiși față de un curs care permite inovația, creativitatea, libertatea de gândire, originalitatea în rezolvarea problemelor, în exprimarea opiniilor, devenind mai atenți la selecția știrilor și mai ales la motivarea selecției. (Prof. Caizer Daniela, Științe Sociale, Colegiul Național Titu Maiorescu, Aiud)
  • Elevii au fost foarte interesați de conceptul de stereotip, de cum se pot raporta critic la o știre. (prof. Albu Roxana, Limba și Literatura Română, Colegiul Comercial Carol I, Constanța)
  • Elevii au învățat să lucreze în echipă, să delege sau să accepte sarcini și să respecte termenele limită. (prof. Albu Roxana, Limba și Literatura Română, Colegiul Comercial Carol I, Constanța)
  • Pornind de la experiența pozitivă a predării cursului "Să descoperim împreună ce se află în spatele știrilor", domna Pricop Elena Claudia, profesor de Limba și Literatura Română la Colegiul Tehnic de Marină A.I. Cuza din Constanța, se gândește ca pe viitor să înființeze un Club Media în cadrul liceului.
  • Aceeași idee o întâlnim și în cazul doamnei profesoare Albu Roxana, Limba și Literatura Română, Colegiul Comercial Carol I, Constanța: Această experiență ne-a dat foarte multe idei pentru viitor: să înființăm un Club de Media; să construim un blog al școlii realizat doar de elevi; să vizităm redacțiile unor ziare, televiziuni sau radiouri locale.
  • Interesul elevilor crește atunci când au libertatea de a selecta personal elementele unei lecții. (Prof. Caizer Daniela, Științe Sociale, Colegiul Național Titu Maiorescu, Aiud)
  • Elevii au înțeles că o știre bună are în spate multă documentare și verificare. (prof. Albu Roxana, Limba și Literatura Română, Colegiul Comercial Carol I, Constanța)
  • Doamna Căpraru Claudia, profesor la Colegiul Comercial Carol I din Constanța, a evaluat pozitiv utilizarea următoarelor aspecte: lucrul în echipă, studiul de caz, munca de cercetare și selectare a materialelor, dezvoltarea abilităților de comunicare.
  • Analiza critică a știrilor, distincția reală între știrile de senzație și realitatea pe care acestea ar trebui sa o ilustreze constituie un factor important care poate contribui la formarea și dezvoltarea ulterioară a competențelor civice. (Prof. Caizer Daniela, Științe Sociale, Colegiul Național Titu Maiorescu, Aiud)
  • Discutarea Anexei D (Scurt îndrumar despre producerea știrilor) a fost una dintre situațiile de învățare semnificative, după părerea mea. Elevii nu cunoșteau aceste informatii și, fiind bine structurate, le-au reținut ușor. Demontarea stereotipurilor răspândite prin știri a fost una dintre cele mai dificile activități. (Prof. Luminița Paraipan, Limba și Literatura Română, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, București)
  • Prin intermediul cursului, elevii au citit pentru prima dată știri de pe Internet și au fost încântați să descopere că pot face acest lucru cu ușurință. Parcurgând Codul Jurnalistului și principiile etice, au început să se familiarizeze cu activitatea jurnalistică, devenind interesați de aceasta. De asemenea, au devenit interesați de înțelegerea sensului cuvintelor noi cu care au intrat în contact (stereotip, șovinism etc.). Din acest curs, au aflat lucruri surprinzătoare despre istoria romilor. (Prof. Mariana Gabriela Hudrea, Limba Engleză, Colegiul Național Mihai Eminescu, Baia Mare)
  • Elevii sunt entuziasmați de proiect deoarece lucrează în cabinetul Multimedia, folosesc calculatorul și intră în contact cu teme și activități aproape total necunoscute lor, precum știri online și limbaj jurnalistic. (Prof. Mariana Gabriela Hudrea, Limba Engleză, Colegiul Național Mihai Eminescu, Baia Mare)

Share această pagină:


Din aceeași categorie

Nu votați o variantă chinezească a Legii deepfake!

Scrisoare deschisă, 12 Feb 2024

Lansarea ghidului ”Educație media pentru implicare civică” pentru profesioniștii din educație

Știre, 21 Apr 2023

Implicarea civică a tinerilor in infografice

Știre, 7 Feb 2023