FreeEx

Precizare privind legalitatea spoturilor de campanie pentru referendum

, 2 Oct 2018

Pentru că s-a constatat că la nivelul radiodifuzorilor există o relativă confuzie legată de legalitatea spoturilor de campanie care au ca subiect referendumul, am solicitat CNA o informare  cu privire la poziția instituției față de respectivele spoturi. Am primit următoarele informații, pe care le punem la dispoziția celor interesați.

Membrii Consiliului au vizionat, în ședința de marți, 2 octombrie, două spoturi: unul comandat de PSD cu mesajul “votați DA la referendum” și unul comandat de comunitatea Declic, care îndeamnă la boicotarea referendumului (produs de compania Papaya Advertising). Propunerea de retragere a spotului PSD nu a trecut la vot; ulterior, propunerea similară privind spotul Declic a fost retrasă fără a mai fi supusă votului. În concluzie, CNA, după ce a vizionat și evaluat cele două spoturi, nu a luat o decizie care să împiedice difuzarea acestora. 

Spoturile, pot să fie, așadar difuzate de posturile de televiziune care s-au angajat în campania pentru referendum cu condiția respectării Art 2, alin.2 al Deciziei CNA: “Radiodifuzorii au obligația de a reflecta echidistant punctele de vedere aflate în divergență”. 

Share această pagină:


Din aceeași categorie

Opinie: Pot fi jurnaliştii surse pentru politicieni?

Opinie, 14 Noi 2024

Sponsorizarea politică a emisiunilor de știri și actualitate politică de către partide este interzisă de lege

Opinie, 7 Oct 2024

Campaniile pentru alegerile prezidențiale și parlamentare în audiovizual - regulile CNA

Știre, 7 Oct 2024