Vizual - schimba lumea cu o mema

Media & Societate Media literacy

Implicarea civică a tinerilor in infografice

Știre, 7 Feb 2023

Una din realizările importante pentru noi în 2022 este cercetarea ”Implicarea civică a tinerilor văzută prin ochii lor” a Ancăi Velicu, ca parte din proiectul ”Schimbă lumea cu o MEMĂ!”. Din această cercetare am aflat o mulțime de lucruri interesante despre realitatea tinerilor, despre cât de diverși sunt și cum îi putem susține să-și facă vocile auzite.

Raportul de cercetare integral îl puteți citi aici. Iată însă câteva puncte cheie:

  • Tinerii ajung la implicare civică în multe moduri, fiind vorba adesea de un complex de factori interni și externi.
  • Sunt interesați de mai multe cauze (cum ar fi criza climatică, feminism etc) și se pot activa, de exemplu, dacă intervine un eveniment de discriminare în școala sau în mediul lor.
  • Însă dacă tinerii nu sunt încurajați, nu au contact cu o organizație sau instituție care să susțină implicarea lor sau au parte chiar de consecințe negative ca urmare a inițiativei lor (de exemplu au parte de bullying), e posibil să nu continue, să nu ajungă apoi să se implice formal și activ.

Pentru a înțelege cum funcționează implicarea civică a tinerilor, au fost intervievați atât tineri implicați civic, cât și cei care nu se implică, pentru a vedea provocările lor în fața activismului online și ce îi face pe unii tineri să nu se implice. Aceste provocări apar și la cei mai activi și implicați dintre tineri, diferența fiind ca aceștia au reacționat diferit la ele sau le-au dat o altă valoare.

PROVOCĂRI ÎN FAȚA ACTIVISMULUI (ONLINE)

Ce ne spun tinerii că au nevoie pentru a se implica civic

Profiluri ale tinerilor din perspectiva implicării civice

  • Felul în care tinerii se raportează la activism și aleg sau nu să se implice este divers, iar cercetarea prezintă câteva profiluri ale tinerilor din perspectiva implicării lor civice.

5

6

7

8

9

Folosirea internetului în implicare civică

  • Vorbind de activism online, ne-am întrebat desiguri și cum folosesc tinerii internetul pentru implicare civică și am prezentat diferitele practici de utilizare, aplicații și platformele folosite, precum și semnificațiile și valorile atașate acestor practici.

11

12

13

14

Vrei să afli mai multe? Citește întregul raport de cercetare aici!

Cercetarea face parte din proiectul “Schimba lumea cu un MEME! Educație media pentru cetățenie activă” derulat de Mediawise Society în parteneriat cu ActiveWatch, cu sprijinul Consiliului Elevilor și beneficiază de o finanțare în valoare de 50.195,35 euro, prin programul Active Citizens Fund România, finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Conținutul acestui website nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a Granturilor SEE și Norvegiene 2014-2021; pentru mai multe informații accesați www.eeagrants.org. Informații despre Active Citizens Fund România sunt disponibile la www.activecitizensfund.ro.

Lucrăm împreună pentru o Europă incluzivă.

Share această pagină:


Din aceeași categorie

Campaniile pentru alegerile prezidențiale și parlamentare în audiovizual - regulile CNA

Știre, 7 Oct 2024

Sponsorizarea politică a emisiunilor de știri și actualitate politică de către partide este interzisă de lege

Opinie, 7 Oct 2024

Timpul înseamnă bani. Spațiul editorial al televiziunilor de știri, cumpărat de partide în campanie

, 7 Oct 2024